Inšpektorov znechutili v Tunisku pláže plné výkalov

Inšpektorov znechutili v Tunisku pláže plné výkalov
SITA/AP

Dvaja inšpektori SOI si za viac než tisíc eur kúpili dovolenku v Djerbe od jednej z cestovných kancelárií. Po príchode do hotela ostali nemilo prekvapení.

BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) – Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) sa prezliekli za turistov, v Tunisku našli znečistené pláže plné exkrementov, zvieratá v jedálni či pokazenú klimatizáciu.

Inšpekcia prvýkrát kontrolovala dovolenkovú destináciu priamo na mieste – v tuniskej Djerbe.

„Bol neobvyklý počet sťažovateľov, je to situácia, ktorú sme zažili prvýkrát, som tu 16 rokov na inšpekcii a nepamätám si taký prípad,“ uviedla riaditeľka SOI Nadežda Machútová.

Sťažností na hotel v Djerbe vraj inšpekcia dostala toľko, koľko nedostane za celý rok na všetky destinácie. „Bolo tu okolo 200 sťažovateľov,“ doplnila.

Inšpektori v utajení

[captionid=“attachment_3623″align=“alignright“width=“541″]SITA/AP[/caption]

SOI sa tak medializovaný prípad rozhodla preveriť. Dvaja inšpektori si za viac než tisíc eur kúpili dovolenku v Djerbe od jednej z cestovných kancelárií, so sebou si zobrali fotoaparát a kameru.

Po príchode zistili, že už samotný hotel sa volá inak, ako uvádzala zmluva.

Záchody nesplachovali dobre, nefungovala ventilácia, v izbe bola poškodená dlažba. Cestovná kancelária poskytla klamlivé informácie nielen o hoteli, ale aj o pláži.

Inšpektori našli pláž trvale znečistenú od rias, exkrementov tiav a koní, nevyhovujúce ležadlá.

Exkrementy boli aj na ihrisku

„Exkrementy boli aj na detskom ihrisku,“ priblížila Machútová.

Delegátka cestovnej kancelárie klientom odmietla podpisovať reklamácie. „Klient tak nemal dôkaz o tom, že tu reklamáciu podal,“ dodala. Hotel, v ktorom inšpektori aj dovolenkujúci bývali, mal byť päťhviezdičkový.

Podľa SOI však spĺňal kritériá maximálne štvorhviezdičkového hotela. Naopak, inšpektori boli spokojní s rozmanitosťou stravy.

[captionid=“attachment_3625″align=“alignleft“width=“549″]SITA/AP[/caption]

„Je toto luxusný rezort pre náročných vhodný pre rodiny s deťmi? Skúste si na túto otázku odpovedať sami,“ poznamenala šéfka SOI.

Klientom, ktorí si dovolenku kúpili, však SOI podľa Machútovej pomôcť nemôže. „V súčasnosti sledujeme postup vybavovania reklamácií tak, aby bol v súlade so zákonom. Verejnosť musí pochopiť, že verejnoprávna kontrola má svoje limity. SOI nemôže radiť spotrebiteľom, čo majú robiť v rámci ich súkromnoprávneho vzťahu,“ vysvetlila.

Voči cestovným kanceláriám môže inšpekcia začať správne konanie. Hrozí im odobratie živnostenského oprávnenia alebo pokuta do výšky 66-tisíc eur. „Nikdy cestovné kancelárie nebudú vedieť, či nemajú medzi klientmi inšpektorov,“ odkázala kanceláriám Machútová na záver.

13. júla 2012

Súvisiace témy:

Najčítanejšie za 24 hod

Autor: Webnoviny.sk